Nyheter

MEDIA på Gamescom

Vi gir deg oversikt over aktiviteter i regi av Kreativt Europa under årets Gamescom.

7. august 2024
En stor gruppe med mennesker beveger seg rundt i et bygg med glassvegger og rulletrapp. En stor skjerm lyser viser vei. Foto.
Gamescom, foto: Koelnmesse

For andre år på rad har Kreativt Europa MEDIA egen stand på verdens største spillmesse, Gamescom (Køln, Tyskland), 21.-23. august 2024. Her kan du bl.a. møte ansatte fra MEDIA-deskene i ulike europeiske land og delta på ulike aktiviteter.

MEDIA-standen ligger i hall 3.2, nummer: D50-F51.

MEDIA-standens åpningstider

  • Onsdag: 09.00-19.00
  • Torsdag: 09.00-20.00
  • Fredag: 09.00-18.30

Våre europeiske MEDIA-desk-kolleger er til stede på standen for å gi informasjon og veiledning om MEDIA-programmet og tilskuddsordningen for utvikling av dataspill. Du treffer dem:

  • Onsdag og torsdag: 11.00-13.00 & 14.00-16.00
  • Fredag: 11.00-13.00

Program

Norsk spillbransje som deltar på Gamescom inviteres til å delta på aktiviteter i regi av Kreativt Europa på MEDIA-standen.

Onsdag 21. august

Kl. 17.00-17.30
Showcase Innovative tools and business models

Prosjekt: Indie Plaza, presentert av Thierry Baujard
Indie Plaza will offer the necessary key data to support the long-term sustainability of European independent video game studios. The objectives are to offer a one stop shop to access key data; to reach better deals with financiers and publishers; to develop better arguments when pitching their project; to diversify sources of funding; to reach the best distribution strategies; to better protect their IP.

Kl. 17.30-19.00
Happy hour!

Torsdag 22. august

Kl. 09.30-11.00
Meet the publishers! (Kun for påmeldte.)

Organiseres av MEDIA-deskene i Belgia, Danmark, Frankrike, Lativa, Litauen, Nederland, Norge, Malta, Polen, Spania og Tyskland.

Kl. 17.00-17.30
Showcase Innovative tools and business models

Prosjekt: Contacts Tool, presentert av Dennis Quaisser
Contacts Tool is an influencer marketing tool for creating, optimising & analysing influencer-marketing & PR campaigns for video games. It is focused on YouTube, Twitch, and other Social Media coverage, but also useful for more traditional media.

Kl. 17.30-19.00
Happy hour!

Flere detaljer og praktisk info finner du på MEDIA Stands hjemmeside.

Motta vårt nyhetsbrev med nyheter og aktiviteter innen MEDIA-programmet!