Kurs og workshops

Erich Pommer: Series' Women

Dramaserier
Søk innen 19/09/22

Les mer om Series Women

Kurset arrangeres av Erich Pommer Institut og er et karriereprogram for kvinnelige serieprodusenter og personer med ansettelsesmyndighet i produksjonssektoren.

Programmet har en helhetlig tilnærming og består av kursing i temaer som synlighet, forhandlingsteknikk og ledelse, forretningsutvikling og merkevarebygging. Nettverksbygging er en selvsagt del av kursprogrammet, som også består av karriereveiledning, coaching og pitchetrening, samt en til en møter med eksperter fra bransjen. Som kursdeltaker vil du få delegatpass til Series Mania og tilgang til sentrale finansiører og beslutningstakere innen markedet for TV- og dramaserier.

Kurset foregår i perioden november -22 til mars -23 og består av fire moduler, samt en femte for personer med ansettelsesmyndighet:

  1. Creating Visibility: understanding and drive, communication handling, building profil, self marketing, (online workshop i november, 2×2 dager)
  2. Developing Visibility: online courses, pitching 1:1, mentoring 1:1 (selvstudie fase, coaching, e-kurs i perioden november til mars. 30-50 timer)
  3. Understanding the TV Drama Series Industry: financing and legal aspects, audience, marketing and distribution strategy, TV Drama Vision (fysisk workshop og markedsdeltakelse på TV Drama Vision i Gøteborg i januar, 2+2 dager)
  4. Navigating the Current World of Business, Leadership and Entrepreneurship: Innovation and Change, leadership, entrepreneurship, Series Mania Fourm (fysisk workshop og markedsdeltakelse på Series Mania i Lille i mars, 5,5 dager)
  5. Modern Gender Equality and Diversity Management: HR, implementing measures (online workshop i mars, 2 dager)

Kurset retter seg mot kvinnelige produsenter med erfaring og track record. Du må ha minimum en serie i utvikling. Både CV, motivasjon og vedlagte prosjekt er grunnlag for kursopptak.

Det arrangeres ett infomøte online 6. sept. 2022.

Kursavgift: € 500-2.500

Motta vårt nyhetsbrev med nyheter og aktiviteter innen MEDIA-programmet!